Jouw klant aanspreken? Hoe vermijd je deze 3 valkuilen

Jouw klant aanspreken hoe doe je dat? Het is soms grappig om te zien wat ondernemers posten om hun bedrijf maar in de picture te zetten. Tegenwoordig wordt werkelijk alles gepost zolang er maar niks geschreven staat over het financiële gedeelte van een bedrijf. Dat is namelijk nog steeds ‘not done’ voor veel bedrijven.

Spreek jij wel jouw doelgroep aan?

Door veel op social media te plaatsen willen bedrijven hun zichtbaarheid vergroten en zo hun klantenkring uitbreiden. Maar er schuilt wel een grote valkuil in dit hele proces. Want met alleen het plaatsen van berichten ben je er niet. Je kan nog zoveel tijd en aandacht aan je post besteden, als het een potentiële klant niet aanspreekt zal deze er ook niks mee doen. Verbinding blijft altijd de belangrijkste factor in het ondernemen. Wat heb jij je klanten te bieden, en nog belangrijker is er een klik. 

Sta jij dicht bij jezelf en je klant?

Als ondernemer is dan het ook belangrijk dat je dicht bij jezelf en de klant staat. Straal uit wat jij te bieden hebt maar zorg ook dat je zelf plezier in je werk hebt. Jij kunt jouw klant aanspreken, door te leven wat je zelf aanbiedt. Zijn er dingen waar je geen energie uit haalt? Besteedt deze uit aan iemand die ze wel leuk vindt.

Stel je voor dat je een schilder inhuurt om je huis opnieuw te laten schilderen. Deze beste man is twee weken bij jou in je huis aanwezig maar tijdens deze weken zegt de man nauwelijks iets. Hij is meer dan de helft van de tijd chagrijnig maar zijn werk doet hij goed. Zou jij deze beste man drie jaar later weer inhuren? Op zijn werkzaamheden was niks aan te merken maar de gedachte dat je weer een chagrijnige man twee weken in je huis moet laten schrikt je waarschijnlijk wel af toch?

Jouw klant aanspreken vs hoe wil jij benaderd worden?

Klantvriendelijkheid dient altijd nog hoog in het vaandel te staan, al zie je bij steeds meer grote bedrijven dat de klantvriendelijkheid toch een stuk minder wordt. En dat is jammer want als persoon wil je gewoon je netjes en vriendelijk te woord gestaan worden en dat is natuurlijk ook je goed recht. Houd er bij het ondernemen dan ook altijd rekening mee om je (potentiële) klanten te benaderen op een manier zoals jij benaderd zou willen worden. 

Wil jij meer weten over hoe jij het beste de verbinding kan opzoeken met jouw klant? Boek dan nu een Matchcall dan sparren we samen over een manier waarop we die verbinding kunnen versterken!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *